Автобусні маршрути в Харкові скоротилися на третину. Сьогодні замість 206 транспортних маршрутів перевізники обслуговують лише 153. Причому, тенденція до скорочення маршрутів і машин на них не зменшується, а зростає.
Про жалюгідний стан харківського транспорту говорили на засіданні комісії з питань транспорту і зв'язку Харківської міськради.
Керівники 13 фірм-перевізників, що працюють на міських маршрутах Харкова, перелічили причини скорочення автобусних маршрутів. Незважаючи на дрібні відмінності, в основному в усіх проблеми схожі.
Що змусило перевізників скорочувати маршрути
- Карантинні обмеження за кількістю пасажирів збільшили собівартість перевезення одного пасажира.
- Багато кваліфікованих водіїв виїхали працювати за кордон, виник кадровий голод.
- У зв'язку з карантином, який триває вже другий рік, майже вдвічі скоротився пасажиропотік.
- Зросла мінімальна, а з нею й решта зарплат, через що збільшилось і податкове навантаження.
- Постійно зростає ціна на пальне, а також збільшується вартість комплектуючих матеріалів.
У такій ситуації багато перевізників поставлені на межу виживання. Вони не лише скоротили маршрути, але й повністю згорнули процес оновлення основних фондів. А ще зовсім недавно, в 2019, деякі компанії могли собі дозволити регулярно купувати нові автобуси та оновлювати свій автопарк.
Нині ж грошей, зароблених від перевезень, вистачає хіба що на зарплату, на пальне та на деякі запчастини, без яких багато машин вже взагалі би зупинились. Причому, як кажуть деякі перевізники, якщо пальне подорожчає ще на гривню, вони будуть змушені зупинити перевезення. А це - не лише сотні водіїв і техперсоналу, які залишаться без роботи, але й ризик залишити мегаполіс без міського транспорту.
Міська влада якось повинна відреагувати на ситуацію. Зазвичай такі зібрання служать прологом до підвищення ціни на проїзд. З 8 квітня ціни на проїзд в Харкові вже зросли. Але, судячи з проблем у міських перевізників, це підвищення далеко не останнє.